Contempleer mogelijkheden

Al twee weken lang verblijft Karin hoofdzakelijk in bed, als gevolg van ernstige rugklachten. Vanuit haar netwerk (Karin werkt in een natuurwinkel en heeft daar een zeer goede naam opgebouwd) werden allerlei vormen van hulp aangeboden; dat was mooi om mee te maken en heeft het herstel stellig bevorderd. Aanvankelijk was de pijn hels en toiletbezoek een marteling, maar nu is er weer veel beweging zonder pijn mogelijk. Vandaag heb ik één van de weldoeners haar therapie-spullen teruggebracht aan de rand van Kinsale; ze was zelf ziek geworden en kon deze goed gebruiken. Van de gelegenheid gebruik gemaakt voor een wandeling in het centrum.

Het was een zonnige dag en een lekker ritje met afwisselende veelal bochtige wegen, eens smal, dan weer breed. Veel handelingen in de auto, het voelt dan wat als een kermisattractie. Had tientallen jaren gedacht dat ik nooit meer een rijbewijs zou halen; ik denk daar vaker aan als ik door het landschap raas.

Gisterenavond, na de persconferentie van Masker Rutte en Hucoke de Jonge, werd er een nabeschouwing verzorgd voor blckbx.tv. Ik kan de gehele uitzending aanbevelen maar heb hier vooral aandacht voor de laatste twee sprekers, Sytze Westerhof en Wim Hof. Ik had hen zo indrukwekkend gevonden dat ik het boven samen met Karin nog een keer bekeek, om vervolgens betreffende passage uit te knippen en als fragment op BitChute te plaatsen.

In de video wordt gerefereerd aan een tekst die Sytze Westerhof op LinkedIn geplaatst had, en waarop enorm veel positieve response was gekomen. Het gaat om deze tekst.

*

Sytze Westerhof op LinkedIn:

Het is tijd om op te staan. Wat de consequenties dan ook zijn! Daarom sta ik hier nu.
Opstaan voor gelijkwaardigheid, tegen uitsluiting van mensen. Dat is wat ik nooit zal en kan accepteren, zeker ook niet op de werkvloer, wat de consequenties voor mij ook zijn. Verbinden!

VDL staat voor Kracht door Samenwerking – dat is mooi en echt en heb je te koesteren.
Nederland staat voor Kracht door samenleven op basis van gelijkwaardigheid. Dat hebben we te koesteren als land en vooral als mens.

We zijn in een glijdende schaal over een grens gegleden. Elkaar controleren, elkaar uitsluiten, elkaar leren te haten, misbruik maken van machts posities. En als ergste:

Angst: er is angst om ziek te worden EN er is angst om uitgesloten te worden. Zelfs uitgesloten te worden van de werkvloer. Bestaansrecht wordt afgenomen. Dat laatste kan en mag niet.

Wat te doen met de effecten van het virus zal een mogelijke vraag zijn – houd het simpel:

Om de branden te blussen
o Zorg versterken op korte termijn (er is blijkbaar heel veel geld beschikbaar)
o Mensen met zwak immuunsysteem beschermen (vaccinaties en andere oplossingen)

Om te voorkomen hebben we ons immuunsysteem/weerbaarheid te versterken
o Dergelijke ziektes zullen vaker voor komen en hebben we mee te dealen. Op een natuurlijke manier je immuun systeem versterken is: gezonde voeding (voor ieder persoon anders)
o Mentale gezondheid: Vertrouwen uitspreken (ipv angst zoals die nu gepredikt wordt), ont-stressen (bedreigingen er uit)
o En het meest verafschuwde woord: Liefde voor JeZelf en elkaar. Iemand sprak zich naar mij uit over soft en zweverig: dit is waarin het in je leven om gaat en niet anders. Wordt Wakker

We hebben een beweging te organiseren, die verbind, zonder politiek, als mensen voor mensen. Haal daarbij de macht en de kracht uit wie je bent en niet uit de rol welke je speelt. Sta op en Ga Mee. Wordt Vervolgd!

*

Prachtige man, prachtige woorden! Wim Hof komt ook lekker krachtig over. Toen ik vanavond tijdens een wandeling de man tegenkwam met wie ik enkele malen eerder had gesproken, refereerde ik hieraan, waarop hij me zei Wim Hof te kennen. Iemand in Dublin had met Wim Hof gewerkt, en mijn gesprekspartner vanavond had met hem in Dublin de ademtechnieken en ijzige procedures doorgenomen en eigen gemaakt. Er gebeuren veel mooie dingen. Na een hartelijk afscheid vervolgden we ieder ons pad en ik nam wat foto´s met het pocketcameraatje van Karin.

De agenda van globalisering gaat voort, de fascistische waanzin stuurt in alle landen dezelfde richting op en de response hierop groeit en groeit. Steeds meer mensen zijn het klagen over huidige machtsstructuren zat, weten deze ontmanteld en ontmaskerd, en kijken naar de mogelijkheden vanuit hier. Dit voelt vruchtbaar en verblijdt. De energie waarmee de waanzin verslagen wordt is subtiel en gaat dwars door alle leugens heen.

.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.