Out of my mind

Diepe vermoeidheid met de wereld. Wat neerkomt op diepe vermoeidheid met dat in mij wat nog zoekt in de wereld. Gisterenavond het sterke gevoel klaar met de wereld te zijn. Wat zich later nuanceerde: ik ben klaar met me blindstaren op de waanzin van de wereld; ik stop echter niet mijn bijdragen aan de wereld te leveren. Ik wens dat steeds meer mensen dit punt bereiken en vanuit hun beste energie vormgeven wat hun hart heeft.

Het komt nu eenvoudig neer op de eigen intentie steeds zuiver te houden en niet aan oogsten te denken. Wie de staat van de wereld per dag ziet verslechteren, en dan denkt aan oogsten, die wordt het zwaar te moede. In de zuivere intentie staan en werken vanuit het gevoel dat deze intentie het beoogde bereik al is. Zo blijft een mens staande in het gekkenhuis.

Er wordt veel gesproken, —en ik resoneerde hier steeds instemmend in mee—, over het nu urgente belang in een hogere frequentie van bewustzijn te geraken en daar voorgoed te verblijven. Anders zul je weinig kans maken niet te worden ingelijfd in de globale tirannie die iedere nieuwe dag stringenter wordt. Dan zal die werkelijkheid je denken bepalen, en dit voelt als hel. Stap er nu uit, wacht niet langer. Get out of your mind!

Tis eigenlijk vreemd gesteld: my mind. Hoezo van mij?; -ik lijk er anders verdraaid weinig controle over te hebben. Gedachten voorkomen lukt me niet, gedachten vasthouden evenmin. Is het wel mijn geest? Ik ben er getuige van, dat zeker, maar ben ik ook de denker? Dat hebben ze me wel wijs willen maken maar ik zie dat het niet klopt. Geen denker te vinden. Maar alles in de maatschappij is georganiseerd alsof een ieder wel een denker is, en met je identiteitskaart pas je in het systeem. De eerste palen van de gevangenis die nu wordt afgebouwd.

Out of my mind. De getuige van het denken ziet geen denker, en ook niet iemand die in gedachten verstrikt of gevangen zit. Hier moet je zijn als je je frequentie wilt optimaliseren. De getuige van het denken kan, als er een hoop rotzooi in rondgaat, eenvoudig kiezen voor gedachten die wel kwaliteit hebben om iets mee te doen. Wie in het denken verstrikt meent te zitten beseft deze optie niet, zit in een mentale reactieve zoektocht die tot niets dan frustratie leidt, keer op keer. Wees getuige, want dit ben je tenslotte.

Nu lijk ik belerend te klinken, dus ik zeg er graag bij dat ik mij vooral uitspreek om zelf duidelijkheid te verkrijgen dan wel te bewaken. Ik heb weinig geschreven de afgelopen tijd en dan nemen anderen, bijvoorbeeld schrijvers die ik lees, dit denken meer in. Dan mis ik het ´me eigen maken´, een functie van het schrijven die prominent is. Als zij die meelezen zich er in kunnen vinden en genieten van zekere bewoordingen, dan stemt dit vanzelfsprekend blij.

Out of my mind. Het betekent voor mij het onmiddellijk negeren van ego gemotiveerde impulsen. Het ego zit aan de wereld vast, het ego is omkoopbaar. Dit is waar, in mijn ogen, alle mensen nu voor staan, als ze de sprong al niet gemaakt hebben en dit leven als dagelijkse praktijk. Niet als een project naar een toekomende tijd, maar geleefd als een zuivere intentie, in zichzelf reeds vervuld.

.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Out of my mind

  1. Karin de Vries zegt:

    Dat is waar we van de wieg af aan in geconditioneerd zijn, loslaten lijkt eng want dan blijk je geen identiteit meer te hebben. Ik ervaar die momenten als hemels, alleen ben ik er dan niet bij om het te benoemen. Het is wel duidelijk dat er nu zoveel mensen daarvan doordrongen raken. Keek ik een half jaar terug op facebook dan was het een en al verontwaardiging over de plandemie. Wat ik nu voornamelijk lees zijn spirituele berichten die spreken over eenheid en terug naar de Bron. Er is duidelijk iets gaande.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.